Hosszú vagy rövid? Mennyire legyen részletes a weboldalunk?

Minél régebbi a vállalkozásunk, minél jobban ismerjük, szeretjük, minél több munkánk és eredményünk van benne, annál inkább hajlamosak vagyunk arra, hogy rengeteget „meséljünk” róla. De vajon ez valóban hasznos?

Jogosan gondoljuk, hogy ha a weboldalon alaposak vagyunk, részletesen bemutatjuk cégünket és a terméket/szolgáltatást, amit kínálunk, sokkal könnyebben ébresztünk bizalmat a leendő vevőben. Sőt! Olyan szegmensekben, ahol viszonylag nagy a konkurenciánk, valószínűleg több és hasznos érvet kell felsorakoztatnunk magunk mellett.


De! – Mi magunk mennyit olvasunk el?

Mikor volt olyan, hogy mi magunk egy álalunk felkeresett honlapon minden bemutatkozó szöget, termékleírást, cégtörténetet részletesen elolvastunk volna?

Általában egy konkrét dolgot keresünk: nyitvatartási időt, címet, kontaktot, egy adott terméket és annak a paramétereit, árát. Térképet, jegyvásárlást, regisztrációt….  Ezt szeretnénk a lehető legrövidebb időn belül megtalálni, és csak az erre vonatkozó szöveget kívánjuk elolvasni.

Tessék, itt van! – Irányítsuk a figyelmet!

A látogató azért a leghálásabb, ha gyorsan megtalálja, amit keres. Gondoljuk át, hogy a weboldalunkon mit fognak leginkább keresni és ezeket a részeit emeljük ki. Honlapunk lelke és mozgatója a navigációs menü. Átlátható és tartalmazza azokat az aloldalakat, amikre valószínűleg a leginkább kattintanak a látogatók.

Tematizálás – Nézd, ez erről szól!

Az emberek többsége címeket és alcímeket olvas, és így nagyjóból 100-200 karakternyi szövegből dönti el, hogy elolvassa-e a részleteket. A jó tartalom ezért tematizált, alpontokra és alcímekre oszlik, amik már a teljes szöveg elolvasása nélkül is segítik a megértést. A szöveg nem hosszú, és könnyen értelmezhető. Ha mindenképp hosszabban szükséges valamit bemutatni inkább használjuk az oldalon belüli linkelést, vagy lenyíló ablakot.

Mennyi időnk van a tovább kattintásig?

A statisztikák alapján egy aloldalon nagyjából 40-60 másodperc közötti időt tölt el a látogató. Az eltöltött idő természetesen függ az oldal tartalmától és céljától. Sokkal rövidebb is lehet, ha az adott oldal célja: hírlevél feliratkozás, nyitvatartási idő, a címünk vagy munkatársunk elérhetősége. Ellenben a videós oldalalak és érdekesebb blog cikkek hosszabb időre is képesek lekötni a figyelmet. Mérlegeljünk, hogy mi a cél, és a célokhoz legyenek külön aloldalak. A teljesen honlapunkat tekintve nagyjából 2-4 percünk van arra, hogy a látogató megtalálja, megismerje, amit keres és döntsön arról, hogy releváns-e számára, amit talált.

A kevesebb biztosan több! - értelmezhetőség

Töltsön be gyorsan az oldal, és már a nyitóoldalról átlátható menü navigálja tovább a látogatót. Az adott oldalakon a szöveget törjék meg alcímek, képek, videók vagy ábrák. Ezek által szellősebb, és gyorsabban értelmezhető lesz a tartalom. Ha valamiről szeretnénk vagy szükséges többet írni, használjunk a tovább gombot vagy egy lenyíló tartalmi ablakot, de ne akarjunk minden szöveget egyszerre egy aloldalra rázsúfolni. Gondoljuk át, hogy amit kínálunk, arról jobb-e ha elsődlegesen képet, szöveget, ábrát vagy videót teszünk ki az oldalunkra.

Legyen reszponzív! – mobilon is jól nézzen ki

A felhasználók több mint fele, de bizonyos területeken és életkor szerint inkább már közel 70%-a telefonon netezik. Ezért elengedhetetlen, hogy weboldalunk mobil nézetre is optimalizált legyen. Könnyen tesztelhetjük, hogy mi az a tartalom, ami egy oldalra úgy ráfér, hogy telefonon se kelljen „órákig” lefelé görgetni. Ami jól néz ki PC-n nem biztos, hogy jó mobilra. Egy profi webfejlesztő ezt tudja, ezért a mobil nézet sosem az asztali nézet kicsinyített verziója.



9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác u. 2. • +36 30 883 5643 • sales@chrome.hu